Screen Shot 2019-04-25 at 09.55.51

Interesses van de Blije Pannenkoeken: Mode & Beauty

Hoe graag we het misschien ook anders zouden willen, bepaalt het uiterlijk toch vaak de eerste indruk die we van een persoon krijgen. Dat geldt zelfs op datingsites waar een profielfoto een tipje van de sluier licht hoe iemands ogen stralen en of het haar strak in een paardenstaart zit of een warrige krullenbol betreft. Wat je niet direct op een profielfoto kan zien, is iemands voorkeur op het gebied van mode. Dit kun je wel enigszins afleiden uit albumfoto’s waarop men in sportieve korte broek in een bos staat of in een zwart glanzend jurkje aan het dansen is. Wat voor smaak iemand heeft, kun je ook lezen in de interesses die men heeft aangeklikt op het gebied van “Mode&Beauty”. Wij hebben hieronder een en ander op een rij gezet.

Het eerste wat opvalt is dat er in de top-3 niet een bepaald kledingstuk of kledingmerk staat. Nee, op nummer 1 en 2 wordt een “verzorgd uiterlijk” en “persoonlijke verzorging” genoemd. Hieruit zou je kunnen afleiden dat niet zozeer wát je draagt bepalend is, maar hóe je je kleding draagt. Dat (lichaams)geur een cruciale rol speelt bij het vinden van een partner, hebben jullie goed begrepen want op nummer 3 staat “lekker ruiken”. Zoals Christian Dior gezegd schijnt te hebben: *De parfum van een vrouw zegt meer over haar dan haar handschrift.’

Een blik op de Finse en Zweedse top-10 (HappyPancake komt oorspronkelijk uit Zweden en is daar de grootste datingsite) leert dat de Blije Pannenkoeken uit de drie landen Ă©Ă©n favoriet kledingstuk gemeenschappelijk hebben en dat is…kunnen jullie het raden?…de good old jeans! Wat we ons precies moeten voorstellen bij de modieuze nummer 2 in Finland, namelijk “wollen sokken”, is misschien niet direct duidelijk, maar aangezien veel trends uit ScandinaviĂ« komen, geef ik jullie het graag mee. Doe er je voordeel mee als je een trendsetter wilt zijn!

In Zweden zijn tatoeages zo ingeburgerd dat er wel gezegd wordt dat Stockholm naast bepaalde stammengemeenschappen, de meest inked bevolking is. Het wekt dan ook geen verbazing dat de Zweedse Pannenkoeken tattoos op nummer 2 van hun fashion voorkeuren hebben staan.En hoewel je in Nederlandse presentaties vaak kunt lezen dat men niet zo gecharmeerd is van tatoeages, staan deze toch hoog genoteerd in de top-10. Verder valt op dat drie plekken van de Zweedse top-5 gereserveerd zijn voor kledingmerken. Misschien zijn wij Nederlanders toch minder merk-bewust, want pas op nummer 17 komen we een merk tegen en dan nog wel Rituals. Komt “lekker ruiken” ook hier om de hoek kijken? 

Het hoogst genoteerde kledingmerk is Nike. Zou op basis van bovenstaande een kledingadvies voor je eerste date te destilleren zijn? Een lekker zittende jeans, met Nike-schoenen eronder en niet te vergeten een lekker geurtje achter je oren? Of vind je dat je daarmee te veel met de massa mee gaat? Leef je dan uit met je “eigen stijl”! Die staat trouwens op nummer 9…

Lees over de vraag of uiterlijk wel/niet belangrijk is: https://blog.happypancake.nl/uiterlijk-wel-niet-belangrijk

“online



There are no comments

Add yours

%d bloggers like this: